Žilvinėli, išplauk kraujo puta…

Pasirodo, mūsų tautos šaknys visai kitur nei istorijos vadovėliai moko

Pamenu, kažkas mano bloge anksčiau komentaruose yra pasakojęs apie draugą, kuriam buvo gėda sakyti, kad jis yra lietuvis. Visada visiems sakydavo esąs estas. Iki šios dienos niekaip nesupratau šito. Iki šiandien. Būtent šiandien, rodos, per visą laiką, kurį esu Londone, pirmą kartą tikrai pasidarė gėda, kad esu lietuvis. Toks durnas ir nesuprantamas jausmas viduj, kurio iki šiol niekada nejaučiau.

Durniausia yra tai, kad tą jausmą sukėlė du paprasčiausi lietuvaičiai, kurie kartu kokias dvidešimt minučių šiandien laukė į East Ham važiuojančio 58to autobuso prie Leyton metro stoties. Tai buvo iš pažiūros ganėtinai padori panelė ir šiek tiek išgėręs vaikinukas. Ne itin daug – maždaug tiek, kad jaustųsi gražus, sąmojingas ir šiaip visaip visus žavintis.

Mane visada stebina, kaip tokie žmonės negali paprasčiausiai ramiai palaukti autobuso. Kai abudu atėjo stotelėn, panelė prisėdo ant suoliuko, o vaikinukas pripuolė prie tvarkaraščio, kur iškart nuplėšė 308to autobuso grafiką (kažkodėl toj pusėj nebuvo apsauginio plastiko – turbūt irgi Rytų Europos darbas). Pabandė suprast kažką, tada nusprendė, kad angliškai visai nemoka ir supykęs bandė visaip tą grafiką pritaisyti atgal. Panelė kikeno.

Susinervinęs prisėdo šalia panos ir abudu ėmė garsiai rėkaut kažkokių autobusų numerius ir kur jie važiuoja. Nepamenu tiksliai, nes nė vienu iš anų nesu važiavęs. Aišku, kas antram sakiny pridėdavo kokį nors rusišką ištiktuką, kas rodo mūsų tautos tikrąsias šaknis. Parėkavę nuliūdo – gi nepasiėmė alaus su savim, o taip norisi išgerti. Panelė juokėsi.

Žinai kaip skamba tas garsas, kai pats kiečiausias bernas bando sukaupti kuo daugiau snarglių iš nosies ir visaip ten traukia tuos žalius šūdus į burną, kad po to galėtų kuo krūčiau spjauti tą bjaurastį? Tai va tas vaikinukas tokius kaupė kelis kartus – bandė pataikyt į šiukšliadėžės skylę. Sakyčiau, kokį kartą pavyko, visus kitus žali snargliai tekėjo per šiukšliadėžę. Maždaug čia arčiau manęs persėdo kažkokia indiško gymio moteris. Panelė kvatojo.

Tas nesuprantamas gėdos jausmas ir atsirado tada, kai vaikinukas pradėjo spjaudyti į šiukšliadėžę. Buvo labai nesmagu, kai, rodos, normali panelė atrodo sužavėta tokio elgesio. Aišku, atspėsit, kas nutiko, kai pasakysiu, kad netoli už tos šiukšlinės atsistojo juodukas su kostiumu. Snarglius berniukas kaupė su kur kas didesniu užsidegimu. Pataikė jam ant nugaros. Panelė jau žviegė iš pasitenkinimo.

Va šituo momentu atsirado toks šlykštumo ir gėdos jausmas viduj, kokio niekada daugiau nenorėčiau pajusti. Tuo momentu taip panorau, kad tas juodukas pajustų spjūvį ir atsisukęs su kokiu dalgiu tą gaiduką… Kaip kadaise Eglės broliai Žilviną… Kad kraujo puta išplauktų į kanalizaciją. Ar bent jau su plyta pianino klavišų raštą iš dantų padarytų. Kažin ar tada pana raitytųsi iš juoko. O juk pokštas būtų tiek pats juokingas.

Darbe lietuvaičiai ir lietuvaitės mane vadina pasipūtusiu, nes nelabai leidžiuosi į kalbas, nelabai sveikinuosi praeidamas. Tebūnie ir taip, bet nuo per tuos beveik tris metus, kuriuos praleidau Londone, sutiktus normalius lietuvius galiu ant rankų pirštų suskaičiuoti. Ir kuo daugiau bendrauju su užsieniečiais, tuo daugiau tolstu nuo “savo” tautos. Imu nebesuprasti – ar čia Londonan suvažiavo atmatos (kažkas sakė, kad per Kretingą jau nebebaisu naktį pereiti, nes visi marozai Londone), ar čia tiesiog tokia prigimtis kuo kurios aš paprasčiausiai atpratau.

Kažkada jau sakiau ir pasikartosiu dabar – tai, kad mūsų pasas vienodos spalvos, tai, kad kažkada mes vaikščiojom į tą pačią mokyklą, gyvenom tam pačiam mieste ar mūsų mėgstamiausias alus yra vienodas, nedaro mūsų nei draugais nei broliais. Nesmagu ir dėl savęs. Nesmagu, nes man pasidarė gėda dėl svetimo, o ne savo poelgio.

Na, broliai, galąskit dalgius, čia dar daug Žilvinų išpjauti reikės!

31 Comments

  1. Edvardas - 25/04/2011

    Aš ir beveik metai UK, tai lietuvių draugų tik vieną ir teturiu, ir tą patį nuo mokyklos laikų dar. Jei pamatai tautietį, tai dažniausiai pereini į kitą kelio pusę.

  2. Edvardas - 25/04/2011

    Ir gerai, kad nekalbina, nes tos frazės ‘Ė, a girdž, gal turi parūkyt?’ ne patčios maloniausios.
    Blogas yra, bet jau seniai nebeatnaujinu, galvoju gal ką angliškai pradėt rašyt.

  3. Vilmantas - 25/04/2011

    Na tikrai ne visi lietuviai tokie.

  4. RagaNaite - 25/04/2011

    Gnomuli, tokių pilna visur. Reikėjo nusisukus kuo toliau klausytis muzikos. Visiems geras nebusi, tai nėra ko ir gėdintis už kitus…

  5. Dalia - 25/04/2011

    Ivaizdis – dar ne viskas (aš čia apie tą paną).

  6. Matas - 25/04/2011

    Kai pradėsi žmones atrinkinėti ne pagal gimimo šalį ar išvaizdą, aprangą ar panašiai, o pagal vertybes, moralines normas ir nuveiktus darbus – tada nebus tokių straipsnių. :) O šiaip džiaugiuosi, kad Lietuvoje emigracija didelė, nes visos treninguotos atmatos plaukia iš jos ir šalis darosi švaresnė.

    • Piktas gnomas Arvydas - 25/04/2011

      Supjovei kaip marozas. Džiaugiuosi, kad klausydamasis muzikos su ausinėmis, sugebi suprasti kokios yra praeinančių žmonių vertybės, moralinės normos ir nuveikti darbai. Tikrai džiaugiuosi, kad turi visokių paranormalių gebėjimų. Pripažįstu, tokius žmones reikia laikyti izoliuotus Lietuvoje.
      O straipsnių tokių buvo ir bus. O tu eik į kokį kaimą vogti aliuminių tvorų, jei dar liko, nes vakare neturėsi ko valgyt.

      • Izidorius - 06/05/2011

        p.Arvydai,
        Kaip Jūs pakomentuotumėte šitą išsireiškimą: “Supjovei kaip marozas”
        ???
        O šitą: ” O tu eik į kokį kaimą vogti aliuminių tvorų, jei dar liko, nes vakare neturėsi ko valgyt”
        ???
        Man atrodo taip gražiai išsireikšti galėtų tik itin išsilavinęs ir labai kultūringas skandinaviško gymio lietuvaitis kilimo kažkur nuo Kretingos krašto. Praktiškai grynakraujis Londonietis. (iš Sausgalvių kilimo žmogelis taip nesugebėtų…)

        Savo tikrosios prigimties ir veido tikrai nepaslėpsi nei Londone, nei po skandinavišku stiliuku ji vistiek pūliuoja…

        • Piktas gnomas Arvydas - 06/05/2011

          Supjovei kaip marozas” pakomentuočiau taip: tai lyginamasis sakinys. Toks pat kaip “išraudai kaip burokas” ar “sveikas kaip ridikas”. Antro sakinio komentuot nereikia, nes jis parašytas tiesiogine kalba. Taip ir suprask.

          Man tikrai labai rūpi tavo nuomonė, todėl prašau, liekis čia į valias, man nuo to tik geriau.

  7. Matas - 25/04/2011

    Marozas? Emigrante, net panašus į jį nesu. Norėčiau, kad pagrįstum savo „kaltinimus“.
    Apie kokius paranormalius gebėjimus kalbi? Pats straipsnyje labai gražiai parašei apie tai jie chamiškai elgėsi, ar to nebūtų galima priskirti prie „nuveiktų darbų“, „moralinių normų“?
    Po velnių, emigrante, mielas gi vėliau tai pateiki taip, lyg visame pasaulyje tokios chamiškos beždžionės tik Lietuvoje gyventų, suverti tą „kaltę“ ant visų lietuvių galvų.
    Pripažįstu už kitą dalyką, už tai, kad visas atmatas reikia pašalinti iš lietuviškos erdvės (tu esi ne išimtis, kaip galima vertinti žmogų kuris iš niekur nieko vagiu išvadino?). Žudyti – nehumaniška, tad skatinti emigruoti „kitataučius“ turbūt būtų teisingiausia. Tik galėtum, mielas, emigrante ir tą lietuvių kalbą kuo greičiau užmiršti, kad lietuvybės tavyje liktų kuo mažiau. Matosi kad esi vienas tų kuriems ta lietuvybė mažai ką reiškia.

    O šiaip nesi panašus į jokį skandinavą – labiau į slavą. ;)

    • Matas - 25/04/2011

      Kitaip tariant, kuo mažiau tokių kaip tu, kurie drįsta atsiriboti nuo visos savo gimtojo krašto istorijos, mūšių, kovų, pralieto kraujo dėl kažkokių prakeiktų „marozų“ kuriuos užaugino maskolių sukurta prosovietinė erdvė, tuo Lietuvai tik geriau bus.

      • Piktas gnomas Arvydas - 25/04/2011

        O taip, pradėk kišti tą praeitį, kurioje niekada negyvenai, į dabartines dienas? Kuo DABARTINĖ Lietuva panaši į aną senąją? Kuo visą tai susiję? Tipo, jo, mūsų protėviai buvo kieti, tai viskas, dabar turim sėdėti Lietuvoje, ilsėtis Palangoje, valgyti tik Lietuvoje gamintą maistą, nes va kokie mes patriotai. Įdomu ar pats gultum po tanku, jei jie važiuotų televizijos bokšto užimti kaip anksčiau.
        Dar vienas dalykas, kur parašyta, kad aš nuo istorijos ir panašių dalykų atsiriboju?

    • Piktas gnomas Arvydas - 25/04/2011

      O į ką esi panašus?
      Taip, straipsnyje rašau apie tuos du, kurių nuveiktus darbus ir moralės normas ir svėriau. Kaip siūlai pasverti kitų žmonių normas ir nuveiktus darbus?
      Ne, ne tik Lietuvoje chamiškos beždžionės gyvena, tačiau, pagal praeitų metų statistiką, lietuviai nusikalsta daugiausiai iš visų Europos šalių imant bendrą gyventojų skaičių.
      Vat būtent iš Lietuvos, mielas maroze, ir išvažiavau, kad tau kvėpuoti lengviau būtų. Ne dėl savęs, o dėl tavęs tai padariau. Lietuvių kalbos neužmiršiu – tai vienas iš lietuviškų dalykų, kurie man labai patinka.
      Taip, lietuvybė man mažai ką reiškia. Ir ką? Kas nuo to keičiasi?

  8. ChattyOwl - 25/04/2011

    Aistros.

    As tokiu lietuviu jau nematau – negyvenu ten, kur ju yra. Mano rajone gyvenanciu tautieciu reikia paieskoti, o ten, kur jie bazuojasi, as labai retai kada nuvaziuoju. Pripazinsiu, kai dar gyvenau rytu Londone ir bendravau su tautieciais, daznai matydavau tokiu vaizdu. Dar pripazinsiu, kad gyvendama Lietuvoje, tokiu vaizdu, kaip cia buvo aprasyti, nebuvau macius. Gal as is “intelektualaus lietuvisko kaimo”? O gal tiesiog Lietuvoj gyvenau dar tada, kai tokie dalykai nebuvo laikomi kruti.

    Aprasyta pana – totali kvaisa. Ir galit cia visi spjaudytis ir priestaraut man kiek norit – neperkalbesit. Buti suzavetai tokio elgesio, bachuro veiksmais ir t.t – totali nesamone. Jinai verta tokio marozo, kuris per pusrycius spjaudytu jai ant geletos sukneles ir pietums kartu diskutuotu apie kokias nors banalybes.

    Sutinku, atmatu yra kiekvienoj saly, kiekvienoj tautoj. Bet pripazinkim, procentaliai tokiu lietuviu yra daugiau nei tarkim kokiu suomiu. Juk musu tik 3 milijonai, anot Mikutaviciaus, o atmatu oi kiek daug. Turbut koks trecdalis.

    As atsirenku normalius tautiecius, su kuriais bendrauju. Dauguma kitu – tiesiog bukos asmenybes. Nors ne visada piktybines ar atgrasios. Tiesiog esu macius kalna tokiu kvailu ir tupu panu, kad pasidaro keista, negi jos tikrai tokios kiauros?!?!

  9. Šarūnas - 26/04/2011

    O Jūs, gyvenantys UK suprantat, kad varot ant savęs? “Oi aš su lietuviais nebendrauju, oi aš gyvenu kur Jų nėra, oi aš lietuvių draugų neturiu” tai reiškia tokie patys ir esat.. Užsieniečiai Jūsų negerbs jeigu patys ant savęs taip kalbėsit..

  10. Justina - 26/04/2011

    Sveiki, visi tautiečiai ;]
    Och… Čia diskuotuoti dienų dienas galima. Vieniems žmonėms gyvenime pasiseka ar nenusiseka skirtingai. Labai sutinku su ChattyOwl. O iš savo patirties galiu parašyti tik tiek, kad man neužtektų kojų ir rankų pirštų suskaičiuoti, kiek normalių, protingų bei kultūringų lietuvių čia pažįstu. Laikinai apsistojau Anglijoje, Portsmouth`e. Studijuoju. Pilna lietuvių, studentų. Man tereiktų vienos rankos pirštų, kad suskaičiuočiau, kiek iš jų yra bukų ar nekultūringų. O dar kiek dirbančiųjų pažįstu. :} Niekada neatsiriboju nuo lietuvių. Priešingai – tik ir ieškau jų. Vis plečiu jų ratą. Susitinku, pakalbu, jeigu pamatau, kad truputį primatas, ne taip aktyviai bendrauju, bet vis tiek palaikau ryšį. Be lietuvių gyventi negalėčiau. Nekalbėti savo kalba kasdien man būtų didžiausia kančia. O aš manyčiau, kad lietuviai – labai protingi, gudrūs žmonės. Ne visi. Toli gražu ne visi. Ir taip, galbūt jie linkę į muštynes ir visa kita. Bet kodėl daugelis nemato tos gerosios Lietuvos? Pati bendravau su tais treninginiais ketverius metus. O ar bent kartą užsirūkiau, kai tuo tarpu kasdien jie man siūlydavo? Ar nustojau bendrauti, kai kasdien jie tyčiodavosi iš mano šiek tiek hip-hop`eriukiško stiliaus? Ne. Aš visada įžvelgdavau juose kažką gero.
    Dėl straipsnio. Turiu pasakyti, kad viskas, manau, būtų pasikeitę, jeigu būtum priėjęs prie jų iš pat pradžių, pasilabinęs ir pradėjęs su jais kalbėti. Girtiem patinka kalbėti. Nesvarbu, kad keikiasi. Jis ryškiai parodė, kad jam dėmesio trūksta. Ne pačiu geriausiu būdu, tikrai šlykščiu. Aš, vos tik išgirdus lietuvių kalbą, būčiau priėjusi prie jų, pradėjusi šnekėti. Gal jis būtų nuplėšęs tą grafiką, tada aš su šypsena, ne piktai, bučiau jį sudrausminus. Patikėk, tai tikrai įmanoma. Nepultų. Manau, yra per daug bijoma tokio tipo žmonių. Gėda, rašai, pasidarė. O ar nebuvo gėda pačiam nesudrausminti, bet stovėti ir žiūrėti, kaip viskas rutuliojasi tik į dar blogesnę pusę? Kartais šlykštimės aplinkos vaizdiniais, bet nesusimąstome, kad, jeigu mes įsikištume, galbūt viskas pasikeistų į geresnę pusę.
    Nežinau, kaip ten, rytų Londone, nebuvau, bet žinau, kad tokius žmones galima įtakoti. Ypatingai, jeigu dediesi protingu žmogumi ir manai, kad jie yra buki. Tada tikrai yra nesunku jais manipuliuoti. Bet vat – pamatę tokius, dauguma lietuvių net bijosi tautiečių, vengia jų, apsimetinėja anglais ar kitataučiais. Tiesą pasakius, nematau tame tikslo, nes jaučiasi akcentas, ant veido parašyta, kas toks esi. Man net šlykštu, kad lietuviai privengia savų. Mes esame maža tauta ir turėtume laikytis išvien. Visi kartu. Tų “atmatų”, primatų pasitaikys visur. Tai kas, kad statistika rodo, jog lietuviai garsėja nusikalstumu? Gal norėtumėt, kad mes garsėtume naudingais darbais ir savo protu? Jeigu to norisi, turime imtis veiksmu. Protingi žmonės turi pasiekti aukštumų kad ir kitose šalyse ir didžiuotis, kad jis yra lietuvis, skelbti, jog kilęs iš TOKIOS Šalies, o ne atvirkščiai. Tada ir žmonės pradės domėtis mūsų Tėvyne. Ir kuo daugiau mūsų tokių bus, tuo greičiau kitų tautų nuomonė apie lietuvius keisis. Tuo greičiau pasauliui įrodysime, kad lietuviai labai talentingi žmonės. Beje, jau ne kartą tas įrodyta ne vienoj šaly. Visi mus žino kaip labai darbščius žmones. Kiek pakalbu su kitataučiais, visi sako,kad dar nebuvo sutikę blogo lietuvio.
    Pati dvi savaites pragyvenau su, rodės, patikimu žmogum, kurį pažinojau 1.5 metų. Bet po to supratau, koks bjaurus žmogus, koks išnaudotojas yra. Ir taip – tas pats lietuvis. Pykau. Bet tai nereiškia, kad dabar kiekvieno lietuvio turiu vengti. Tokios gyvenimiškos situacijos tik perspėja, kad reikia būti atsargesniam… Kad nereikia visais aklai pasitikėti, bet ir nereikia prarasti pasitikėjimo visais.
    Taigi. Tu esi lietuvis. Nori ar nenori, negali to neigti. Lietuviškas maistas yra skanus ir sveikas. Mūsų kultūra yra viena iš seniausių… Kaip ir kalba. Turime tai tausoti ir gerbti. Negali paneigti ir to, kad tik tavoji Šalis suformavo tave tokį, koks esi dabar. Ir bent iš pagarbos turi būti jai dėkingas. O Lietuva savaime nepataps geresnė ir lietuviai nepagerės, jei tie protingieji, žiūrėdami į treninginius, pradės gėdytis to, kas jie yra, pradės nemėgti Lietuvos ir nusigręš nuo savųjų. Kuo kalta ta Lietuva? Juk tokia nuostabi šalis! Man tai niekas, nė viena valstybė nepakeis tų šaltų žiemų, kai tenka klampoti per pusnis, kai užmerki akis ir pajunti tekantį vandenį nuo sušąlusių blakstienų, kai važiuoji keliu, o medžiai sudaro įspūdį, lyg keliautum tuneliu. Neatstos be galo karštų vasarų, miškų, girių, laukų, gyvunijos, atskirų namų, smėlėto paplūdimio, mielų kaimų, smėlėtų takelių, tyro oro, senamiesčių, pilių, įstabių bažnyčių, piliakalnių, ežerų įvairovės, skanaus, minkšto vandens, žibučių, nuostabių, kvapą atimančių saulėtekių bei saulėlydžių, gąsdinančio griaustinio, vingiuotų žaibų blyksnių, sodų, daugiaaukščių… Galėčiau vardinti ir vardinti… Niekas nepakeis. Ir niekada nesuprasiu, kuo kai kuriems lietuviams netinka jų šalis. Ekonomika? Politika? Tai prašom – apsistokite kitose šalyse, pasiimkite viską, kas geriausia, su savimi ir atsiveškite į Lietuvą. Taip ir taps ta mūsų Lietuvėlė geresnė, tik taip ji galės stiprėti. Tik mūsų pagalba. Reikia nešti naujas idėjas. Ir kuo daugiau tokių lietuvių bus, tuo labiau viskas tikėtina, kad pasitaisys. Man keista, kad žmonės nori, jog Lietuvoj būtų geresnės sąlygos gyventi, nors patys neįdeda į tai pastangų. Čia mano nuomonė.
    P.S. Jeigu Lietuvai iškiltų pavojus, kaip kadaise buvo, taip – aš lįsčiau po tanku. Drąsiai ir išdidžiai. Ir esu įsitikinusi, kad dar nemažai žmonių tą patį padarytų. Tik būtent dėl to reikia daryti viską, kad toks pavojus neiškiltų. ;]
    Su pagarba visiems ;]

    • Izidorius - 06/05/2011

      Ei, Piktas gnomai Arvydai, ar supranti tu tuos žodžius. Jū reikšmę ir prasmę… ? Ar tau tokios mintys svetimos ???

      “Dėl straipsnio. Turiu pasakyti, kad viskas, manau, būtų pasikeitę, jeigu būtum priėjęs prie jų iš pat pradžių, pasilabinęs ir pradėjęs su jais kalbėti. Girtiem patinka kalbėti. Nesvarbu, kad keikiasi. Jis ryškiai parodė, kad jam dėmesio trūksta. Ne pačiu geriausiu būdu, tikrai šlykščiu. Aš, vos tik išgirdus lietuvių kalbą, būčiau priėjusi prie jų, pradėjusi šnekėti. Gal jis būtų nuplėšęs tą grafiką, tada aš su šypsena, ne piktai, bučiau jį sudrausminus. Patikėk, tai tikrai įmanoma.”

      • Piktas gnomas Arvydas - 06/05/2011

        Man tokios mintys svetimos. Jaučiasi, kad į šitą blogą užklydai pirmą kartą, nes jau būtum supratęs, kad man nusišikt ant visų patriotinių dalykų. Tikiuosi aiškiai pasakiau, bet jei vėl ko nors nesuprasi, nesidrovėk paklausti, būtinai papasakosiu.

        • Izidorius - 11/05/2011

          Piktas gnomai Arvydai,
          Kad čia rašai (išsilieji) tai viskas gerai, bet tu manau apsimeti “šlanga” .
          Tautiečių visi nekenčia, o labiausiai Lietuvis Lietuvio. Aš, tu mes visi neapkenčiam lietuvių, man gėda būti lietuviu. Niekur taip nesijaučiu nesaugiai kaip Lietuvoje. Jaučiu mes laimėtumėme Europoje tai tikrai titulą iš visų valstybių “Labiausiai vienas kitu besibjaurintys”. Bet Aš ir Tu juk ir esam tie lietuviai… ar tau NEBJAURU (tik nesakyk, kad nesupratai).
          Justina – teisi, bet juk Ji yra Lietuvė. Fuij kaip bjauru, pūliuojantys žmonės…

  11. Artūras - 04/05/2011

    Gnomai, juokinga, bet tikrai Kretingoje saugiau yra pasidarę vaikščiot vakarais. neaišku, ar emigracija, ar tiurmon sukišo visus. yra kaip yra.

    O šiaip visokių debilų yra ir bus.

  12. Audrius - 26/06/2012

    Sveiki tautiečiai as apsistojau Porthsmaut miste ieškau savu ir nesvarbu kokie jie kad ir nemandagus vistiek maloniau lituviai išgirsti

Leave a reply

Noriu, kad man būtų pranešta apie komentarus el. paštu. Yra galimybė gauti pranešimus nekomentuojant.